duminică, 24 ianuarie 2010

INSTRUCTIUNI pentru fundamentarea cifrei de scolarizare si stabilirea retelei unitătilor de învătământ preuniversitar de stat pentru anul scolar 2010
INSTRUCTIUNI pentru fundamentarea cifrei de scolarizare si stabilirea retelei unitătilor
de învătământ preuniversitar de stat pentru anul scolar 2010-2011 click AICI pentru intreg documentul

Constituirea formatiunilor de studiu se face astfel:
1. grupa de început din învătământul prescolar va fi constituită la limita maximă de 20 de copii, în mediul urban si spre limita maximă de 20 de copii, în mediul rural;
2. clasa de început din învătământul primar va fi constituită la limita maximă de 25 de elevi, în mediul urban si spre limita maximă de 25 de elevi, în mediul rural;
3. clasa de început din învătământul gimnazial si din învătământul postliceal de stat va fi constituită la limita maximă de 30 de elevi, în mediul urban si spre limita maximă de 30 de elevi, în mediul rural;
4. clasa de început din învătământul liceal va fi constituită din 30 de elevi;
5. clasa de început din învătământul profesional – anul de completare va fi constituită spre limita maximă de 30 de elevi.

Proiectul planului de scolarizare va fi prezentat în două exemplare la Ministerul EducaTiei, Cercetării, Tineretului si Sportului, Directia Generală Educatie Timpurie, Scoli, Performantă si Programe până la data de 05 februarie 2010.

Pentru anul scolar 2010-2011, propunerile pentru proiectul planului de scolarizare si al retelei unitătilor de învătământ preuniversitar se vor elabora de inspectoratele scolare. Fiecare inspectorat scolar va realiza un studiu de specialitate prin care va fundamenta planul de scolarizare din perspectiva argumentelor pedagogice, psihologice, sociologice si economice. La
elaborarea acestuia vor fi implicati profesorii consilieri din centrele si cabinetele scolare, specialisti din centrele judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si asistentă educatională, din cadrul centrului judetean/al municipiului Bucuresti de asistentă psihopedagogică, cadre didactice de la toate nivelurile de învătământ, sindicatele din învătământ, reprezentantii
organizatiilor judetene/ al municipiului Bucuresti ale părintilor, autoritătile locale (prefecturi, consilii judetene, consilii locale etc.) si Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social.

O R D I N

PROIECT
R O M Â N I A
MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
C A B I N E T M I N I S T R U


O R D I N
privind aprobarea specializărilor de nivel universitar care conferă dreptul absolvenţilor liceelor pedagogice de a ocupa funcţiile didactice de profesor în învăţământul preşcolar şi profesor în învăţământul primar

În baza prevederilor art. 141 lit. p) din Legea învăţământului nr. 84/1995 republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
În conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. a) şi lit. b) şi art. 7 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic cu modificările şi completările ulterioare,
În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării cu modificările şi completările ulterioare, a Hotărârii Parlamentului României pentru acordarea încrederii Guvernului nr. 39/2009 şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
emite prezentul ordin:


Art. 1. (1) Condiţiile de ocupare a funcţiilor didactice de profesor în învăţământul preşcolar şi profesor pentru învăţământul primar sunt îndeplinite de absolvenţii cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă cu specializarea „Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar”.
(2) Condiţiile de ocupare a funcţiei didactice de profesor în învăţământul preşcolar sunt îndeplinite şi de absolvenţii cu diplomă ai liceului pedagogic cu una din specializările „Educatoare”, „Educatoare - Învăţător” sau „Învăţător - Educatoare” care au finalizat cu diplomă de absolvire/licenţă şi studii universitare de scurtă sau lungă durată ori ciclul I de studii universitare de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat, având înscrisă pe diploma de absolvire/licenţă una din specializările cuprinse în Centralizatorul privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2010, aprobat prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 6052/2009, la:
a) aria curriculară „Limbă şi comunicare”, disciplinele: limba şi literatura română, limbi clasice, limbi străine/materne şi literatura universală;
b) aria curriculară „Matematică şi ştiinţe”, disciplinele: matematică, fizică, chimie, biologie şi ştiinţe, cu excepţia specializărilor cuprinse în anexa nr. 1 parte integrantă a prezentului ordin;
c) aria curriculară „Tehnologii”, disciplinele: informatică; tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, specializările universitare de lungă şi scurtă durată „Informatică” din profilul „Informatică”, specializările universitare de lungă şi scurtă durată din profilul „Matematică”: „Informatică”, „Matematică – informatică”, „Maşini de calcul” şi „Cercetări operaţionale”, specializările universitare de lungă durată din profilul „Fizică”: „Fizică - Informatică”, „Fizică informatică”, specializările pentru ciclul I de studii universitare de licenţă din domeniul ştiinţe exacte, incluse în domeniile pentru studiile universitare de licenţă: „Matematică”, „Informatică”, „Fizică” şi „Chimie”: „Matematică informatică”, „Informatică”, „Informatică aplicată”, „Fizică informatică” şi „Chimie informatică”, precum şi programele de studiu de master acreditate corespunzătoare domeniilor de licenţă: „Matematică”, „Informatică” şi „Fizică”;
d) aria curriculară „Om şi societate”, disciplinele: cultură civică; filozofie; logică, argumentare şi comunicare; sociologie; studii sociale; psihologie; pedagogie; istoria şi tradiţiile minorităţii maghiare; istorie; geografie; religie; discipline teologice de specialitate, posturile de: profesor în centre şi cabinete de asistenţă psihopedagogică şi profesor logoped, învăţământul special, postul de profesor psihopedagog, cu excepţia specializărilor cuprinse în anexa nr. 2 parte integrantă a prezentului ordin;
e) aria curriculară „Arte”, disciplinele: arte vizuale, muzică, teatru, coregrafie;
f) aria curriculară „Educaţie fizică şi sport”, disciplinele: educaţie fizică şi sport, kinetoterapie, cu excepţia specializărilor cuprinse în anexa nr. 3 parte integrantă a prezentului ordin.
(3) Condiţiile de ocupare a funcţiei didactice de profesor în învăţământul primar sunt îndeplinite şi de absolvenţii cu diplomă ai liceului pedagogic cu una din specializările „Învăţător”, „Educatoare - Învăţător” sau „Învăţător - Educatoare” care au finalizat cu diplomă de absolvire/licenţă şi studii universitare de scurtă sau lungă durată ori ciclul I de studii universitare de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat, având înscrisă pe diploma de absolvire/licenţă una din specializările cuprinse în Centralizatorul privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2010, aprobat prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 6052/2009, la:
a) aria curriculară „Limbă şi comunicare”, disciplinele: limba şi literatura română, limbi clasice, limbi străine/materne şi literatura universală;
b) aria curriculară „Matematică şi ştiinţe”, disciplinele: matematică, fizică, chimie, biologie şi ştiinţe, cu excepţia specializărilor cuprinse în anexa nr. 1 parte integrantă a prezentului ordin;
c) aria curriculară „Tehnologii”, disciplinele: informatică; tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, specializările universitare de lungă şi scurtă durată „Informatică” din profilul „Informatică”, specializările universitare de lungă şi scurtă durată din profilul „Matematică”: „Informatică”, „Matematică – informatică”, „Maşini de calcul” şi „Cercetări operaţionale”, specializările universitare de lungă durată din profilul „Fizică”: „Fizică - Informatică”, „Fizică informatică”, specializările pentru ciclul I de studii universitare de licenţă din domeniul ştiinţe exacte, incluse în domeniile pentru studiile universitare de licenţă: „Matematică”, „Informatică”, „Fizică” şi „Chimie”: „Matematică informatică”, „Informatică”, „Informatică aplicată”, „Fizică informatică” şi „Chimie informatică”, precum şi programele de studiu de master acreditate corespunzătoare domeniilor de licenţă: „Matematică”, „Informatică” şi „Fizică”;
d) aria curriculară „Om şi societate”, disciplinele: cultură civică; filozofie; logică, argumentare şi comunicare; sociologie; studii sociale; psihologie; pedagogie; istoria şi tradiţiile minorităţii maghiare; istorie; geografie; religie; discipline teologice de specialitate, posturile de: profesor în centre şi cabinete de asistenţă psihopedagogică şi profesor logoped, învăţământul special, postul de profesor psihopedagog, cu excepţia specializărilor cuprinse în anexa nr. 2 parte integrantă a prezentului ordin;
e) aria curriculară „Arte”, disciplinele: arte vizuale, muzică, teatru, coregrafie;
f) aria curriculară „Educaţie fizică şi sport”, disciplinele: educaţie fizică şi sport, kinetoterapie, cu excepţia specializărilor cuprinse în anexa nr. 3 parte integrantă a prezentului ordin.
Art.2. Direcţia Acreditarea, Evaluarea și Performanța în Cariera Didactică din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.3. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

























ANEXA NR. 1

Lista specializărilor de nivel universitar din Centralizatorul privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2010, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 6052/2009, aria curriculară „Matematică şi ştiinţe”, disciplinele: matematică, fizică, chimie, biologie, ştiinţe, care nu sunt cuprinse în profilul pedagogic


PROFILUL / DOMENIUL SPECIALIZAREA STUDII UNIVERSITARE DE LUNGĂ DURATĂ STUDII UNIVERSITARE DE SCURTĂ DURATĂ
ŞTIINŢE APLICATE Inginerie matematică x
Inginerie fizică x
CHIMIE Chimie - Fizică (+ militar) x
Inginerie chimică x
Inginerie chimică (în limbi străine) x
Tehnologie chimică x x
Tehnologie chimică organică x x
Tehnologie chimică anorganică x x
Tehnologia substanţelor anorganice x x
Tehnologia substanţelor organice x x
Ştiinţa şi ingineria materialelor oxidice x
Tehnologia silicaţilor şi compuşilor oxidici x
Chimie militară (militar) x
Tehnici de laborator x
CHIMIE¬ INDUSTRIALĂ/ INGINERIE CHIMICĂ Tehnologia celulozei, hârtiei şi fibrelor artificiale x
Tehnologia compuşilor macromoleculari x
Inginerie chimică x
Inginerie chimică (în limbi străine) x
Tehnologie chimică x x
Tehnologie chimică organică x x
Tehnologie chimică anorganică x x
Tehnologia substanţelor anorganice x x
Tehnologia substanţelor organice x x
Ştiinţa şi ingineria materialelor oxidice x
Tehnologia silicaţilor şi compuşilor oxidici x
Tehnici de laborator x
Tehnologia materialelor de construcţii x




DOMENIUL FUNDAMENTAL DOMENIUL PENTRU STUDIILE
UNIVERSITARE DE LICENŢĂ SPECIALIZAREA DIN CADRUL DOMENIULUI PENTRU STUDIILE
UNIVERSITARE DE LICENŢĂ STUDII UNIVERSITARE DE LICENŢĂ (CICLUL I BOLOGNA)
ŞTIINŢE INGINEREŞTI ŞTIINŢE INGINEREŞTI APLICATE Matematică şi informatică aplicată în inginerie x
ŞTIINŢE INGINEREŞTI ŞTIINŢE INGINEREŞTI APLICATE Inginerie fizică x
Fizică tehnologică x
ŞTIINŢE INGINEREŞTI INGINERIE CHIMICĂ Chimie militară x










ANEXA NR. 2

Lista specializărilor de nivel universitar din Centralizatorul privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2010, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 6052/2009, aria curriculară „Om şi societate”, disciplinele: cultură civică; filozofie; logică, argumentare şi comunicare; sociologie; studii sociale; psihologie; pedagogie; istoria şi tradiţiile minorităţii maghiare; istorie; geografie; religie; discipline teologice de specialitate, posturile de: profesor în centre şi cabinete de asistenţă psihopedagogică şi profesor logoped, învăţământul special, postul de profesor psihopedagog, care nu sunt cuprinse în profilul pedagogic


PROFILUL / DOMENIUL SPECIALIZAREA STUDII UNIVERSITARE DE LUNGĂ DURATĂ STUDII UNIVERSITARE DE SCURTĂ DURATĂ
SOCIOPSIHO-PEDAGOGIE Psihosociologie (+ militar) x
Psihosociologie - Informaţii (militar) x
Asistenţă socială x
ŞTIINŢE
POLITICE Ştiinţe politice x
Ştiinţe politice (în limbi străine) x
Ştiinţe politice şi administrative x
Ştiinţe politice - Filosofie x
Studii europene x
Relaţii internaţionale şi studii europene x
ŞTIINŢE SOCIAL POLITICE Ştiinţe politico - economice x
ŞTIINŢE ADMINISTRATIVE Administraţie publică x
Administraţie europeană x
Ştiinţe administrative x
FILOLOGIE Comunicare şi relaţii publice x
Comunicare socială şi relaţii publice x
Relaţii internaţionale şi studii europene x
ECONOMIC Relaţii internaţionale şi studii europene x
RELAŢII INTERNAŢIONALE Relaţii internaţionale şi studii europene x
JURNALISTICĂ / ŞTIINŢELE COMUNICĂRII Psihosociologie - informaţii x
Psihosociologie – informaţii (militar) x
Comunicare şi relaţii publice x
Comunicare socială şi relaţii publice x
Comunicare şi relaţii publice - informaţii x
COMUNICARE ŞI RELAŢII PUBLICE Comunicare şi relaţii publice x
Comunicare socială şi relaţii publice x
DREPT Drept x
Drept comunitar x
Ştiinţe juridice x
Ştiinţe juridice şi administrative x
ŞTIINŢE JURIDICE Drept x
Drept comunitar x
Drept şi relaţii internaţionale x
Ştiinţe juridice x
Ştiinţe juridice şi administrative x
ASISTENŢĂ SOCIALĂ Asistenţă socială x x

DOMENIUL FUNDAMENTAL DOMENIUL PENTRU STUDIILE
UNIVERSITARE DE LICENŢĂ SPECIALIZAREA DIN CADRUL DOMENIULUI PENTRU STUDIILE
UNIVERSITARE DE LICENŢĂ STUDII UNIVERSITARE DE LICENŢĂ (CICLUL I BOLOGNA)
ŞTIINŢE JURIDICE DREPT Drept x
Drept comunitar x
ŞTIINŢE SOCIALE ŞI POLITICE ŞTIINŢE POLITICE Ştiinţe politice x
RELAŢII INTERNAŢIONALE ŞI STUDII EUROPENE Relaţii internaţionale şi studii europene x
ŞTIINŢE ADMINISTRATIVE Administraţie publică x
Administraţie europeană x
ŞTIINŢE ALE COMUNICĂRII Comunicare şi relaţii publice x
ASISTENŢĂ
SOCIALĂ Asistenţă socială x
ŞTIINŢE MILITARE ŞI INFORMAŢII ŞTIINŢE MILITARE ŞI INFORMAŢII Comunicare şi relaţii publice - informaţii x
Psihologie - informaţii x

Domeniul de licenţă Programul de studii de master acreditat STUDII UNIVERSITARE DE MASTERAT (CICLUL II BOLOGNA)
DREPT 1. Administraţie publică
2. Asistenţa juridică a întreprinderii
3. Conducere şi organizare judiciară
4. Combaterea traficului ilicit de droguri
5. Combaterea criminalităţii organizate
6. Comunicare socială proactivă a poliţiei
7. Criminalistică
8. Carieră judiciară
9. Devianţă şi delincvenţă
10. Drept administrativ
11. Drept civil aprofundat
12. Drept comunitar
13. Drept comunitar şi politici de integrare europeană
14. Drept european
15. Drept financiar bancar şi al asigurărilor
16. Drept privat
17. Drept şi administraţie publică europeană
18. Drept şi politici publice europene
19. Drept internaţional comunitar
20. Drept internaţional şi comunitar
21. Drept internaţional public
22. Drept internaţional şi drept comunitar
23. Drept internaţional şi european
24. Drept judiciar privat
25. Drept maritim
26. Drept privat aprofundat
27. Drept privat comunitar
28. Drept privat comparat
29. Droit prive compare
30. Drept public
31. Drept penal şi ştiinţe penale
32. Drept social român si european
33. Dreptul afacerilor
34. Dreptul european şi dreptul naţional al afacerilor
35. Dreptul informaţiilor şi al securităţii private
36. Drept intern şi internaţional al mediului
37. Dreptul muncii. Relaţii de muncă şi industriale
38. Drepturile omului
39. Economia şi dreptul afacerilor
40. Integrare europeană
41. Instituţii şi proceduri de drept public
42. Instituţii juridice comunitare şi internaţionale
43. Instituţii de drept administrativ
44. Instituţii de drept privat român
45. Instituţii de drept civil şi procesual civil
46. Instituţii de drept penal şi procesual penal
47. Investigarea criminalistică a infracţiunilor
48. Investigarea fraudelor
49. Legislaţie comunitară şi carieră judiciară
50. Legislaţia privind siguranţa transporturilor
51. Master profesional de drept european şi internaţional al afacerilor
52. Managementul resurselor umane în sistemul autorităţilor de ordine publică
53. Managementul cooperării poliţieneşti internaţionale
54. Managementul activităţilor de ordine publică şi siguranţă naţională
55. Managementul investigaţiei penale
56. Managementul cooperării la frontiera Schengen
57. Managementul pregătirii operaţionale de jandarmi
58. Mecanismele juridice ale economiei de piaţă
59. Medierea – Procedura necontencioasă de soluţionare a conflictelor
60. Medierea conflictelor în drept
61. Ocrotirea familiei si asistenţă socială
62. Poliţie judiciară
63. Proceduri judiciare şi profesii liberale
64. Statul de drept şi societatea civilă
65. Etat de droit et societe civile
66. Sisteme şi instituţii de drept internaţional şi comunitar
67. Studii europene
68. Ştiinţe penale
69. Ştiinţe penale aprofundate
70. Ştiinţe penale şi criminalistică
71. Ştiinţe penale – criminologie şi criminalistică
72. Tehnică criminalistică x

Domeniul de licenţă Programul de studii de master acreditat STUDII UNIVERSITARE DE MASTERAT (CICLUL II BOLOGNA)
ŞTIINŢE ADMINISTRATIVE 1. Administraţie europeană. Instituţii şi politici publice
2. Administraţie publică
3. Administraţie publică europeană
4. Administraţie publică europeană -BRIE
5. Administraţie publică şi integrare europeană
6. Administraţie publică şi dezvoltarea comunitară
7. Administraţie publică în contextul integrării europene
8. Administraţie şi finanţe publice europene
9. Administraţie şi management public
10. Administrarea resurselor instituţiilor culturale
11. Administraţie publică şi eficienţa sistemului administrativ
12. Administrarea relaţiilor publice şi asistenţă managerială
13. Administraţie şi politici publice în Uniunea Europeană
14. Administrarea şi dezvoltarea resurselor umane
15. Dezvoltare regională
16. Guvernare şi administraţie publică europeană
17. Guvernare modernă şi dezvoltare locală
18. Management şi administraţie europeană
19. Management şi audit în administraţie şi afaceri
20. Managementul administraţiei publice şi cariere publice
21. Managementul crizelor şi conflictelor
22. Managementul instituţiilor publice
23. Managementul organizaţiilor şi serviciilor publice
24. Managementul sectorului public
25. Managementul poliţiei locale
26. Politici de sănătate şi management sanitar
27. Politici administrative europene
28. Puterea executivă şi administraţia publică
29. Sisteme administrative şi relaţii internaţionale
30. Spaţiul public european
31. Studii administrative europene
32. Ştiinţe administrative x
ŞTIINŢE MILITARE ŞI INFORMAŢII Psihologie - informaţii x
ASISTENŢĂ
SOCIALĂ 1. Asistenţa socială a vârstnicilor
2. Asistenţă socială pentru sănătate mentală
3. Asistenţă socială şi consiliere în şcoală
4. Asistenţă socială şi economie socială
5. Asistenţă socială bazată pe dovezi
6. Asistenţă socială în spaţiul justiţiei. Probaţiune şi mediere
7. Asistenţă socială privind reintegrarea socială în domeniul justiţiei penale
8. Asistenţă şi incluziune socială a vârstnicilor şi persoanelor cu dezabilităţi
9. Cercetare în sociologie
10. Research in sociology
11. Consiliere în asistenţa socială
12. Evaluarea programelor şi analiză de impact
13. Evaluare şi supervizare în asistenţă socială
14. Familia – Resurse şi asistenţă socială
15. Familia şi managementul resurselor familiale
16. Gerontologie socială
17. Grupuri de risc şi servicii sociale de suport
18. Masterat european în drepturile copiilor
19. Masterat european de protecţie a drepturilor copiilor
20. Management în asistenţă socială
21. Management de caz şi metode de intervenţie în asistenţa socială
22. Managementul servicilor de asistenţă socială
23. Managementul serviciilor sociale şi de sănătate
24. Politici publice în asistenţa socială
25. Politici sociale europene
26. Politici sociale în cotext european
27. Politici şi servicii sociale
28. Practica asistenţei sociale centrată pe valori
29. Prevenirea şi combaterea consumului ilicit de droguri
30. Prevenirea violenţei împotriva copilului în familie şi societate
31. Probaţiune
32. Probaţiune, mediere şi asistenţa socială a victimelor infracţiunilor
33. Programe si proiecte comunitare în asistenţă socială
34. Psihologie socială aplicată
35. Supervizare şi planificare socială
36. Supervizare în serviciile sociale şi de sănătate mintală x
ANEXA NR. 3

Lista specializărilor de nivel universitar din Centralizatorul privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2010, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 6052/2009, aria curriculară „Educaţie fizică şi sport”, disciplinele: educaţie fizică şi sport, kinetoterapie, care nu sunt incluse în profilul pedagogic


PROFILUL / DOMENIUL SPECIALIZAREA STUDII UNIVERSITARE DE LUNGĂ DURATĂ STUDII UNIVERSITARE DE SCURTĂ DURATĂ
MEDICINĂ Fiziokinetoterapie x
Balneo – fiziokinetoterapie şi recuperare x

DOMENIUL PENTRU STUDIILE
UNIVERSITARE DE LICENŢĂ SPECIALIZAREA DIN CADRUL DOMENIULUI PENTRU STUDIILE
UNIVERSITARE DE LICENŢĂ STUDII UNIVERSITARE DE LICENŢĂ (CICLUL I BOLOGNA)
SĂNĂTATE Balneofiziokinetoterapie şi recuperare x